Onsdag

Vilken dag.. så underbart att få lägga sig i sängen och veta att man inte har något mer att göra.. ingen beställning som ska in.. det är röd dag imorgon så fick hem massor med varor idag istället.. kylar och frysar är så fulla att de bågnar. Öppnar man inte föriktigt är risken stor att man blir överfallen!
 
Det va lite segt att komma upp idag, men var på jobbet strax efter fem.. satte direkt igång med att göra pitabröden som jag fyllde med sallad och kycling. Till det gjorde och skickade jag med vitlökssås och bea. Alla fick även med sig fika påse med både olika dricka, godis och frukt. Så de va mer än nöjda och alla hade ätit och tyckt att det var gott. Sånt är alltid kul att höra!
 
Var med och såg till att allt kom in i bussarna och vinkande av alla resande och kollegorna som skulle med till Skånes Djurpark. Sen var det bara för mig att knata tillbaka in i köket och ta hand om de kvarvarande boende som skulle ha lunch. Även denna dag ifrågasatte de om jag medvetet försökte ta livet av dem, om vi låg i krig för så dålig va maten så dåligt.. o ja, den va även gammal och rutten.. Jag serverade alltså falukorv till lunch..
 
Lunch - Ost och senapsöverbakad nötfalukorv med kokt potatit, blomkål och sallad
Middag - Kycklinggryta Brazil med ris och ångkokta ärtor/morötter
 
 
Vi hade lite kort om folk på kvällen så jag fick köra till Valhall och lämna maten. Kände mig hemsk som bara stod och titta när de andra bar in lådorna. Men jag lyckades få fönstret ner till källaren på armen tidigare på dagen, rätt över armbågen så den är dubbla sin normala storlek och börjar få en väldigt vacker färg. Men tror inte att det är något farligt alls.. gör ju alltid ont när man får en smäll över en led sådär. Bättre att röra på den försiktigt utan större belastning så allt håller sig mjukt så ska det nog vara bra snabbt.
 
Puss puss
Fia
 
 

Kommentera här: